در نسخه جدید  SolusVM 1.20.05  قابلیت KVM rescue mode اضافه شده که بسیار کاربردی است و شما با بروزرسانی به این نسخه و با انتخاب یک گزینه می توانید این امکان را فعال نمائید. حالت نجات KVM یک راه جدید برای توانمند سازی مشتریان شما است.

کاربرد rescue mode

rescue mode همانطور که از نامش هم پیداست محیط یا حالتی است که شما می توانید لینوکس خود را نجات دهید . این قابلیت این امکان را برای شما فراهم می کند که در صورت بروز مشکل به محتویات سیستم عامل نصب شده  و فایل های هارد دیسک دسترسی پیدا کنید و در صورتیکه به هردلیل سیستم عامل سرور مجازی شما کرش کرده باشد از طریق فعالسازی این قابلیت می توانید براحتی و از طریق کد پارتیشن خود را mount  نموده و به اطلاعات دسترسی داشته و پشتیبان تهیه نموده وبه فضای دیگری منتقل نمائید و یا مشکل بوجودآمده را برطرف نموده و vps را تعمیر کنید تا سرور مجازی شما مجدد دردسترس قرار گیرد.

آموزش فعالسازی Rescue Mode در Solus

جهت استفاده از حالت Rescue mode مراحل زیر را دنبال کنید:

پس از وارد شدن به SolusVM، ماشین مجازی را که نیاز به حالت نجات  (Rescue Mode) دارد انتخاب کنید.

پس از انتخاب ماشین مجازی، روی گزینه rescue جدید موجود در داشبورد کلیک کنید.

در حالت مدیریت Rescue Modeشما قادر خواهید بود Rescue Mode image  که ترجیح می دهید از آن استفاده کنید را انتخاب نمائید که در بیشتر موارد، انتخاب kernel 64 bit بهترین کار خواهد بود.

در پنجره باز شده جهت تایید انجام عملیات دکمه yes را انتخاب نمائید. در اکثر موارد اگر ماشین مجازی online باشد حالت rescue فعال نخواهد شد.

پس از تأیید، ماشین مجازی به حالت نجات بوت می شود و شما جزئیات SSH موقت دریافت می کنید که می توانید جهت  تعمیر ماشین مجازی شما استفاده کنید.

پس از تعمیر ماشین مجازی و یا  تهیه پشتیبان از داده های هارد دیسک و انتقال آن می توانید حالت rescue را غیرفعال کنید . پس از غیرفعال کردن حالت نجات، ماشین مجازی با سیستم عامل اصلی شما راه اندازی مجدد خواهد شد.

برگرفته از  [solusvm.com]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!