اکنون در اندروید 9 پای امکان تغییر حجم صدای آهنگ زنگ با فشردن کلیدهای کنترل حجم صدا وجود ندارد و برای این کار می‌بایست وارد اپلیکیشن تنظیمات شوید! از طرفی وارد شدن به تنظیمات برای تغییر حجم صدای آهنگ زنگ مساوی با پخش شدن رینگ تون خواهد بود.

اندروید 9 پای با وجود پیشرفت فراوان، یک مشکل دارد که کمتر به آن توجه شده است. پیشتر و در اندروید‌های قبلی، به صورت پیش‌فرض با لمس کلیدهای افزایش و کاهش حجم صدا، حجم صدای زنگ (رینگ تون) تغییر پیدا می‌کند، مگر این که مشغول گوش دادن به موسیقی باشید که در این صورت، با لمس این دکمه‌ها، شدت صدای پخش مدیا تغییر پیدا خواهد کرد. در اندروید 9 پای، حالت پیش‌فرض به تغییر حجم صدای مدیا تغییر پیدا کرده است.

مشکل اینجاست که اگرچه می‌توان با فشردن یکی از دو کلید تغییر حجم صدا و سپس لمس آیکون زنگ، بین حالت‌های زنگ، ویبره و سایلنت تغییر حالت داد، اما برای تغییر میزان حجم صدای رینگ تون، مجبور به وارد شدن به اپلیکیشن تنظیمات گوشی هستید!

نکته بغرنج‌تر اینجاست که حین ورود به اپلیکیشن تنظیمات و تغییر حجم صدای آهنگ زنگ از طریق اسلایدر آن، به محض برداشتن دست از روی اسلایدر، رینگ تون شما پخش خواهد شد که نه تنها حین قرار داشتن در مکان‌های عمومی، حتی حین تنها بودن نیز چندان خوشایند نیست. بعد از شکایت کاربران معدودی که اکنون در حال استفاده از اندروید 9 پای هستند، گوگل اعلام کرد این مشکل را در نخستین آپدیت رفع خواهد کرد.

منبع :akharinkhabar.ir

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!