پیش از این فیس بوک یک بازه زمانی ۱۴ روزه را برای افرادی که حساب کاربری خود را در این شبکه اجتماعی پاک می کردند برای بازگشت به آن در نظر گرفته بود.

استدلال فیس بوک این بود که ممکن است فردی از پاک کردن حسابش پشیمان شود و بخواهد به آن را احیا کند و لذا اگر داده های پاک شده همان لحظه توسط فیس بوک حذف شوند، چنین چیزی ممکن نخواهد بود.

اما حالا فیس بوک مدت زمان نگهداری اطلاعات حذف شده کاربرانی که از این شبکه اجتماعی خداحافظی می کنند را به ۳۰ روز افزایش داده و این امر موجب اعتراض افرادی شده که نگران حفظ امنیت و حریم شخصی خود در زمان استفاده از فیس بوک هستند.

سخنگوی فیس بوک در این مورد گفته است: هدف ما از افزایش زمان مذکور دادن فرصت بیشتر به افرادی است که تمایل دارند انتخابی کاملا آگاهانه داشته باشند.
کارشناسان مستقل می گویند این اقدام فیس بوک در وهله اول به منظور کسب درآمد بیشتر از طریق نمایش تبلیغات دیجیتال صورت گرفته و ارتباطی با دلسوزی این شرکت برای کاربران ندارد.

نکته مهم این است که پاک کردن واقعی اطلاعات کاربران فیس بوک ۹۰ روز به طول می انجامد و این شرکت بعد از ۳۰ روز داده های یادشده را از دسترس دیگر کاربران خارج می کند. اما پاک کردن این داده ها از روی سرورهای فیس بوک ۶۰ روز دیگر نیز به زمان نیاز دارد.

منبع : akharinkhabar.ir

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!