مایکروسافت به سازمان‌ها اجازه می‌دهد با پرداخت مبلغی مشخص، از پشتیبانی سازمانی خود برای ویندوز ۷ بهره‌مند شوند.

طبق گفته‌ی پیشین مایکروسافت، آن‌ها تنها تا سال ۲۰۲۰ میلادی از سیستم‌عامل ویندوز ۷ پشتیبانی خواهند کرد و پس از تاریخ معین‌شده، هیچگونه به‌روزرسانی و وصله‌ی امنیتی‌ برای این سیستم‌عامل منتشر نخواهد شد.

با این حال، شرکت‌ها و مؤسساتی که از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند، می‌توانند با پرداختِ مبلغی مشخص، از پشتیبانی اختصاصی مایکروسافت تا سال ۲۰۲۳ بهره‌مند شوند. براساس گفته‌ی مایکروسافت، مقدار هزینه‌ی پرداختی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳، هرساله به‌صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

این اتفاق پیشتر برای ویندوز اکس‌پی نیز رخ داد و علیرغم پایان پشتیبانی مایکروسافت از این سیستم‌ عامل در سال ۲۰۱۴، شرکت‌هایی که همچنان از این سیستم‌عامل در سطح سازمانی استفاده می‌کردند، توانستند با پرداخت مبلغی مشخص، پشتیبانی اختصاصی مایکروسافت را دریافت کنند.

پس از معرفی ویندوز ۱۰، این شرکت به‌صورت رسمی اعلام کرد که دیگر نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌ عامل ویندوز معرفی نخواهد شد و Windows 10 به‌عنوان آخرین سیستم عاملِ آن‌ها، به‌صورت سرویس‌گونه به‌روزرسانی خواهد شد و به مرور ویژگی‌های جدید و تغییرات موردنیاز بر آن اعمال می‌شود.

اهالی ردموند خواهان افزایش استقبال کاربران از ویندوز ۱۰ هستند و در این راه تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند. باتوجه به اینکه بخش اعظمی از چشم‌انداز بلند‌مدت Microsoft به‌واسطه‌ی مؤفقیت ویندوز ۱۰ محقق می شود، آن‌ها از انجام هیچ کاری برای پیشرفت این نسخه دریغ نخواهند کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!