آی تی رسان/ شرکت مایکروسافت برنامه‌های سرفیس ‌هاب 2 خود را مورد بازبینی قرار داده و خواب‌های مهمی را برای آن دیده که چندان به مذاق مشتریان پولدار آن خوش نیامده است. طبق خبر وبسایت slashgear، مایکروسافت قصد دارد این نمایشگر ماژولار لمسی 50 اینچی را در دو محصول مجزا ولی در ارتباط با یکدیگر، عرضه کند. این بدین معنا خواهد بود که حداقل تا سال 2020 از برخی ویژگی‌های جدید خبری نخواهد بود.

اردیبهشت ماه بود که مایکروسافت از سرفیس ‌هاب 2 برای کسب‌و‌کار‌های تجاری رونمایی نمود. از این محصول به عنوان یک نمایشگر هوشمند در جلسات تجاری و نشست‌های تخصصی می‌توان استفاده نمود. به علاوه این قابلیت را دارند که بتوان چند نمایشگر را به یکدیگر متصل نمود و از آن به عنوان یک صفحه نمایش بزرگ استفاده کرد و در عین حال در همین حالت هر یک امکان استفاده به صورت یک صفحه جداگانه را نیز دارند.

در این صورت شما به راحتی می‌توانید با اتصال چندین صفحه نمایش 50 اینچی 4K، یک نمایشگر واحد را در اختیار داشته باشید. ویندوز 10 نیز وظیفه مدیریت کلیه دستور‌های صادره را بر عهده دارد و یک قلم دیجیتالی نیز برای طراحی و نوشتن بر روی آن در دسترس است. همچنین یک دوربین فیلم‌برداری با کیفیت ثبت ویدیو‌های 4K و تصاویر با کیفیت به همراه یک میکروفون یکپارچه دور برد برای فراهم آوردن یک سیستم کامل تماس ویدیویی و ترتیب دادن ویدیو کنفرانس بر روی سرفیس‌ هاب 2 تعبیه شده است.

در آن زمان شرکت اعلام نمود سرفیس هاب 2 را در سال 2019 وارد بازار خواهد کرد ولی با توجه به کنفرانس اگنیت به نظر می‌رسد که این برنامه کمی تغییر کرده است. در حقیقت اکنون سرفیس هاب 2 در دو مدل متفاوت عرضه خواهد شد.

اولین مدل که به احتمال زیاد طبق برنامه‌ریزی قبلی در سه ماهه دوم سال 2019 به بازار خواهد آمد به اسم سرفیس هاب 2S نامگذاری شده است. این نسخه از همان نرم‌افزار سرفیس هاب اصلی استفاده خواهد کرد اما دارای سخت‌افزار ضعیف‌تر و سبک‌تر است. در واقع باید گفت کاملا مشابه همان مدلی است که پنج ماه قبل از آن رونمایی شد. به علاوه اسکایپ تجاری یا نسخه جدید Microsoft Teams بر روی آن وجود دارد ولی برخلاف ادعای اولیه مایکروسافت دیگر خبری از قابلیت متصل نمودن نمایشگر‌ها به یکدیگر و ویژگی چرخش عمودی و افقی آن نیست!

کسانی که در انتظار برخورداری از این دو ویژگی مهم بودند باید تا سال 2020 صبر کنند و در این تاریخ است که مایکروسافت مدل دوم یا به عبارتی نسخه کامل آن با نام سرفیس هاب 2X را با همان سخت‌افزار ولی همراه با قابلیت جابه‌جایی و اتصال نمایشگر‌ها یا در اصطلاح با کارتریج‌های پردازشی جداشدنی (Removable Processor Cartridges) در دسترس مشتریان قرار خواهد داد.

در حقیقت این قابلیت تنها یک درگاه اسلات بسته است که در نسخه ارتقا یافته سرفیس هاب 2X باز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بدین معنا خواهد بود که نسخه اول (سرفیس هاب 2S) احتمالا این امکان را خواهد داشت تا بعد از عملیاتی شدن نسخه دوم (سرفیس هاب 2X) در آینده، به‌روزرسانی شود و عملکردی مشابه آن را داشته باشد! به علاوه کارتریج پردازشی ماژولار قادر است که سیستم را به آخرین نسخه 365 مایکروسافت ارتقا دهد.

در حالی که این تاخیر در عرضه و بدقولی مایکروسافت سبب ناامیدی و دلخوری مشتریان شد ولی احتمالا ارزش بهبود و اصلاح برخی اشکالات و تکامل سرفیس هاب 2 را داشته باشد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در سیستم‌های کامپیوتری All in One به چشم می‌خورد قابلیت محدود برای ارتقای آنهاست. عموما تنها گزینه‌‌ای که شما اجازه ارتقای آنها را دارید فضای ذخیره سازی (هارد) آن است و گاهی نیز در برخی مدل‌ها امکان افزایش رم وجود دارد. به عبارت دیگر کارت گرافیک، پردازنده و دیگر اجزا ثابت هستند و هر چیزی که در ابتدا انتخاب کرده باشید برای همیشه همان خواهد ماند.

اما رویکرد ماژولار این مشکل را می‌تواند رفع کند. همانطور که ارایه کیت‌های تکاملی (Evolution Kits) در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ افق جدیدی برای بهبود وضعیت سخت‌افزاری چنین محصولات یکپارچه‌ای را فراهم آورد. به عبارت دیگر شما می‌توانید نمایشگر باکیفیت و گران‌قیمت خود را کماکان داشته باشید و تنها توانایی‌های پردازشی آن را ارتقا دهید و همانند آخرین مدل‌هایی که وارد بازار شده‌اند از آن استفاده کنید. باید اعتراف کرد معرفی چنین امکانی مقدار زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد کرد.

البته شرکت مایکروسافت هنوز اعلام نکرده است که قیمت سرفیس هاب 2S چقدر است و طبیعتا اطلاعی هم از هزینه ارتقا و تجهیز آن به کارتریج پردازشی جدید سرفیس هاب 2X در سال 2020 نداریم. با این حال با توجه به قیمت 8999 دلاری سرفیس هاب 55 اینچی نسل اول که در حال حاضر مدل‌های 84 اینچی آن 21999 دلار قیمت دارند، نباید انتظار قیمت پایینی برای نسل دوم سرفیس هاب مایکروسافت داشت!

منبع : akharinkhabar.ir

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!