به تازگی شرکت اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که با توجه به این که بلومبرگ بدون ارائه مدرک معتبر، گزارش‌هایی مبنی بر امن نبودن سرورهای اپل منتشر کرده است، در همین راستا از این رسانه به علت نشر اکاذیب شکایت می کند.

مدتی پیش، بلومبرگ در یکی از گزارش‌های ادعا کرد، که تراشه های جاسوسی چینی وارد سرورهای شرکت اپل شده و تمام اطلاعات این شرکت را تحت نظر دارد. این در حالی است که اپل ادعا را تکذیب می کند. اپل در حال تنظیم  شکایت از یک گزارش از برنامه موسوم به«BusinessWeek»  بلومبرگ است که مدعی می شود در سرورهای اپل تراشه های جاسوسی چینی جاسازی شده است. اپل این گزارش را کاملا تکذیب کرده است و می‌گوید که هیچ عنوان اطلاعاتی در خصوص چنین موردی در دست نیست.

بیانیه رسمی اپل در خصوص ادعا بلومبرگ:
در سال گذشته، بلومبرگ چندین بار با ادعاهایش، گاهی غیر مستقیم و گاهی به شکل مستقیم از یک مشکل امنیتی بزرگ در شرکت اپل صحبت کرده و گزارش‌هایی را منتشر کرده است. اما هر بار که در این خصوص تحقیقات داخلی انجام دادیم هیچ مدرکی مبنی بر صحت این ادعاها نیافتیم. اپل بارها پاسخ‌های واقعی را در مورد این پرونده ارائه داده است.

در این مورد ما می توانیم بسیار روشن بگوییم که اپل هرگز تراشه های مخرب، “خرابکارهای سخت افزاری” یا آسیب پذیری هایی که به طور هدفمند در هر سرور کاشته شده باشد را پیدا نکرده است. اپل هیچ ارتباطی با اف بی آی یا هر آژانس دیگری در مورد چنین حادثه ای نداشت.

ما عمیقا ناراحت و ناامیدت هستیم که خبرنگاران بلومبرگ در ارتباط با ما، به این احتمال که ممکن است آن‌ها با منابع اشتباه و اطلاعات غلط روبه رو باشند فکر نمی کنند. بهترین حدس ما این است که آنها داستان خود را با حادثه گزارش شده در سال 2016 که در آن یک درایو آلوده روی یک سرورSuper Micro در یکی از آزمایشگاه های ما کشف شد، گیج می کنند. این رویداد یک بار اتفاق افتاد، تصادفی بود و هیچ حمله ای هم در کار نبود. اما بخش بزرگی از ناراحتی شرکت اپل در مورد فضای بی اعتمادی به وجود آمده از این اتهامات است.

به گفته شرکت اپل، آن‌ها به شفافیت در مورد روش‌های محافظت و نگه داری از اطلاعات اعتقاد دارد و اگر ادعا بلومبرگ واقعیت داشته باشد، اپل برای حل آن مشکل با قانون همکاری خواهند کرد. مهندسان اپل به منظور اطمینان از سلامت سرورهای شرکت، به طور منظم و دقیق بازرسی‌های امنیتی را انجام می دهند. ما می دانیم که امنیت یک مسابقه بی پایان است و به همین دلیل است که ما به طور مداوم سیستم‌های خود را در برابر هکرها و مجرمان اینترنتی پیچیده‌ای که می خواهند اطلاعات ما را سرقت کنند، تقویت کنیم.

در پایان باید دید که در آینده جدال بین بلومبرگ و اپل به کجا می‌رسد؛ آیا ادعا‌های رسانه معروف بلومبرگ در خصوص وجود تراشه‌های جاسوسی چینی در سرور‌های اپل واقعیت دارد، یا این موضوع صرفا یک شایعه بزرگ برای جذب مخاطب است ؟!

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!